Beschadigd schroefdraad van remklauw geleidebussen snel hersteld

Het is een bekend probleem bij onder meer enkele modellen van Volkswagen: bij het demonteren van de remklauw raakt de schroefdraad beschadigd waarmee de als geleiding dienende pasbussen bevestigd zijn. Laser biedt uitkomst met een reparatieset.

schroefdraad_laser
De VW Golf 4 en Beetle, de Seat Exeo Estate ST 170, de Ford Focus en C-Max en de Opel Astra G maken gebruik van remklauwen die over twee pasbussen schuiven. Als de remklauw verwijderd dient te worden, moeten deze geleidebussen losgehaald worden. Op dat moment gebeurt het geregeld dat het schroefdraad waarmee de bussen vastzitten beschadigd raakt. De reparatie is een nauwkeurige klus. Een klein beetje scheef tappen leidt er immers al toe dat de remklauw niet meer soepel over de bussen wordt geleid.

Nauwkeurig werken

De reparatieset Z-5037 van Laser bestaat uit een draadtap (alleen te gebruiken om niet beschadigd schroefdraad te reinigen), een Allensleutel, een tweetraps boor, 10 hoogwaardige inserts voorzien van schroefdraad en een drietal sjablonen. De sjablonen maken het mogelijk om de beschadigde schroefdraad exact recht uit te boren en ruimte te maken voor de insert. Tot slot wordt de insert gemonteerd (Art. Z-5037).