Goede uitstraling wekt vertrouwen

Wachten kan best leuk zijn. Met enkele simpele ingrepen maak je het verblijf van een klant binnen je bedrijf een stuk aangenamer.

receptie-autoberijf-inrichten

De foto’s zijn gemaakt bij Vakgarage Bodegraven. Eigenaar Dave Vrolijk benadrukt dat een goede sfeer en ambiance niet altijd veel hoeft te kosten. “Een beetje extra aandacht kost niet veel. Omdat onze balie dicht bij de wachtruimte is, hebben we direct contact met de wachtende klant. Het is belangrijk om de klant het gevoel te geven dat hij niet vergeten wordt. Het aanbieden van een tweede kopje koffie doet soms wonderen.”

Soms kan de klant wachten op de servicebeurt of APK-keuring. Het is prettig de tijd lekker snel door komen. Hoe? Door een wachtruimte in te richten die van alle gemakken is voorzien. En het interieur van je showroom, receptie of wachtruimte om te toveren tot een verzorgd en sfeervol geheel. Een verzorgde entree en een sfeervolle ambiance in de showroom, kortom de uitstraling van een bedrijf, werken door in het vertrouwen dat je bij een klant wekt. De perceptie is immers dat iemand die zijn showroom, receptie en wachtruimte goed verzorgd, ook in de werkplaats goed met de auto zal omgaan.

Enkele simpele tips

  • Creëer een warme sfeer door wat planten of bloemen te plaatsen;
  • Zorg voor afleiding met recente bladen en tijdschriften;
  • Plaats een tv waar je tips & tricks op laat zien over je producten of diensten;
  • Voorzie de wachtruimte van goede stoelen, waar je even kunt relaxen;
  • Een goede koffieautomaat is geen overbodige luxe, vooral als je ook chocomel en soep kunt krijgen;
  • Zorg voor een draadloze internetverbinding. Met laptop of tablet kan er doorgewerkt worden;
  • Soms heb je als klant zin in iets lekkers. Met een snoepautomaat maak je hongerige klanten blij;
  • Denk ook aan de kinderen. Zij zullen veel plezier beleven wanneer ze wat speelgoed om handen hebben.