Grip op je Auto bedrijf – Interview met Erwin den Hoed

Hij is Adjunct Hoofdredacteur bij AMT Autotechniek, deed HTS Autotechniek, werkte bij DAF Trucks en werd bedrijfseconoom in Tilburg. Hij maakte een uitstapje naar de bakkerswereld en kwam in 2001 naar AMT. Wij spraken hem over ‘Grip op je Autobedrijf’, dat in samenwerking met Automotive Academy aankomende maand wordt gelanceerd.

Een trainingsprogramma waarin ondernemers meer grip wordt geboden op de toekomst van hun autobedrijf.Het uitgangspunt is om de ondernemer van het autobedrijf beter voor te bereiden op de toekomst aan de hand van een praktisch trainingstraject rond vier pijlers: Personeel en Leiderschap, Bedrijfseconomisch, Klantbeleving en tenslotte Marketing & Social media.

Sommige kansen moet je niet voorbij laten gaan, is deelnemen aan Grip op je Autobedrijf er zo Ă©Ă©n?

  • Ja! Door de opzet van de trainingssessie heb je gedurende 5 maanden intensief contact met vakgenoten en experts uit de branche. Je kunt je persoonlijke ondernemersvragen aan elkaar stellen en dus van elkaar leren. Je bouwt een netwerk op waar je ook nĂĄ het Grip traject van kunt profiteren. Los van het netwerk krijg je natuurlijk feedback van specialisten en zorgen huiswerkopdrachten ervoor dat je het geleerde ook daadwerkelijk kunt toepassen in je bedrijf.

AMT autotechniek heeft in samenwerking met Automotive Academy dit trainingstraject gelanceerd.

Wie zijn de initiators achter dit programma en wat waren hun beweegredenen?

  • De initiator is AMT, onderdeel van uitgeverij Vakmedianet. Wij hebben een uitgebreid onderzoek onder garagehouders gehouden. Daaruit blijkt dat de branche op zoek is naar praktische handvatten om het ondernemerschap te ondersteunen, kansen te zien en rendement te verhogen. Vakmedianet heeft met een andere titel ‘Tweewieler’ al succes geboekt/ Grip op je Tweewielerbedrijf heeft tweewielerdetaillist echt vooruit geholpen.

De markt verandert, de klanten veranderen, de kansen van het autobedrijf liggen in de nabije toekomst vooral online voor het oprapen.

Hoe speelt dit trainingstraject hierop in?

  • De onderwerpen die in Grip op je Autobedrijf aan de orde komen zijn gericht op de veranderende bedrijfstak en zoemen in op de uitdagingen waarmee de garagehouder van nu te maken heeft. Om een paar voorbeelden te noemen: Hoe motiveer ik mijn mensen? Hoe meet ik het succes van mijn dienstverlening? Hoe beslist de klant? En: Wat moet ik aan met social media?

De trainers die het Grip-traject begeleiden komen allemaal uit het bedrijfsleven en zijn door AMT zorgvuldig gescreend. Daarnaast worden de trainingsdagen in nauw overleg met AMT en Automotive Academy samengesteld op basis van het onderzoek dat we in de markt hebben gedaan.

Meer informatie  |  Direct inschrijven  |  Website

Publicatie: webredactie mijngrossier.nl

grip op je autobedrijf - traiingsprogramma-inscherijven