Mijngarage.nl biedt nieuwe kansen

Als franchise- nemer van de Profile Tyrecenter formule profiteer je van een centraal marketingbeleid. Toch ziet Alfred van Reenen van Profile Car & Tyreservice Willems/Wals een behoorlijke toegevoegde waarde van mijngarage.nl, vooral als het om onderhouds- en reparatie-activiteiten gaat.

img 1856

Deelname aan mijngarage.nl is volgens Van Reenen vooral in de huidige tijd heel belangrijk: “Tegenwoordig kijken mensen op internet als ze een garagebedrijf zoeken. Ze vergelijken ook de prijzen. Zeker de jongere generaties. Wil je klanten winnen, dan moet je op internet zichtbaar en concurrerend geprijsd zijn. Mijngarage.nl biedt je de mogelijkheid om op te vallen. Ik krijg er geregeld klussen van. Meestal gaat het om uitlaten, beurten of een APK. Voor mij is het bovendien handig dat de offertes met een druk op de knop ook in mijngrossier.nl staan en dat ik zo ook direct de juiste onderdelen kan bestellen, die dan snel worden geleverd.” Op mijngarage.nl kan het autobedrijf zich online goed profileren. Niet alleen ben je zichtbaar op het internet, men kan eenvoudig een offerte opvragen en een beoordeling geven als de klus geklaard is.

De Willem/Wals-ervaring
“Het grootste voordeel van mijngarage.nl is dat ik nieuwe klanten binnen krijg en dat ik ze de Willems/Wals-ervaring kan laten beleven. Je ziet de meeste van die klanten daarna terugkomen. Tegen een goede ervaring kun je niet adverteren…” Profile Car & Tyreservice Willems/Wals is niet alleen een fervent gebruiker van mijngarage.nl, het bedrijf was zelfs één van de eerste deelnemers aan het concept: “Tevreden klanten komen terug, maar je moet ze wel eerst in de zaak krijgen om ze die ervaring te geven”, aldus Van Reenen. “Mijngarage.nl is daarvoor een goede tool, mensen plaatsen een aanvraag voor een reparatie, APK of een beurt en komen op die manier in contact met je bedrijf. Dat biedt kansen. Het is ook wel eens een uitdaging, want je moet natuurlijk wel scherp calculeren. Daarnaast maak je nogal eens mee dat de klant voor ‘huisarts’ gaat spelen. De klant stelt zelf een diagnose en vraagt om een offerte voor reparatie. Dan blijkt er later iets anders of nog meer aan de hand. Dat moet je goed communiceren. Maar ook dat biedt weer kansen. We lopen elke auto die hier binnenkomt na met een standaard checklist. Vaak vind je defecten of minpunten. Die kaart je aan bij de klant. Dat geeft een professionele uitstraling en er komt vaak werk uit voort. Het maakt de mensen ook bewust van de staat van hun auto. “De laatste tien jaar hebben we de autoservice echt naar een hoger level getild. Dat moet je klanten duidelijk maken. De naam is voor de klant natuurlijk de eerste clou. Verder is mond-tot-mond reclame een van onze belangrijkste wervingsbronnen. Als klanten het contact met het bedrijf als prettig ervaren, komen ze niet alleen terug, ze vertellen het ook door. Maar daar komt wel wat bij kijken. De prijs moet goed en marktconform zijn, reparaties moeten kwalitatief tot in de puntjes kloppen en de klant moet zich prettig voelen.”

Vakkennis
Een belangrijk aspect in de klantervaring is volgens Van Reenen de wachtruimte. “Vooral zakelijke klanten willen graag rustig zitten werken of hun e-mail checken. De wachtruimte moet daarvoor netjes en comfortabel zijn, er moet koffie en gratis WiFi zijn. Maar het allerbelangrijkste blijft natuurlijk de kwaliteit. De klant wil na de reparatie met een goedlopende, betrouwbare auto op pad. Dat valt of staat met de vakkennis van de mensen”, aldus Van Reenen. “We hebben goede mensen in dienst. Mensen die begrijpen waar het over gaat en die technisch onderlegd zijn. En we geven de monteurs de gelegenheid zich bij te scholen. Ook leveranciers geven vaak instructies en voorlichtingen over hun producten. Dat is belangrijk”

Mijngarage.nl
Mijngarage.nl is een innovatieve marketingtool voor het autobedrijf die het bedrijf (nieuwe) klanten bezorgt en helpt behouden. Automobilisten kunnen via mijngarage.nl een online afspraak inplannen voor het uitvoeren van een offerte bij een deelnemend autobedrijf in de buurt. Momenteel bestaat mijngarage.nl uit een landelijk dekkend netwerk van 1.500 autobedrijven.

aftersales magazine case april

Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden voor mijngarage.nl? Neem dan contact op met mijngarage.nl via 010 – 446 96 69 of vraag het uw mijngrossier.nl grossier.