Mijngarage.nl in nieuw jasje

De website van mijngarage.nl is compleet vernieuwd. Ook de benadering is veranderd. Wat blijft is een vaste waarde: keiharde prijsgaranties voor reparaties en onderhoud. Mijngarage.nl, dĂŠ zoekmachine voor onderhoud en reparaties, wordt door zowel autobedrijven als consumenten zeer positief gewaardeerd.

De behoefte van consumenten om een reÍel en helder inzicht te krijgen in wat nu de werkelijke kosten voor onderhoud of een reparatie aan de eigen auto zijn, blijkt onveranderd groot. De afgelopen jaren stond de teller van mijngarage.nl per maand rond de 80.000 unieke bezoekers. Dat resulteerde in bijna 1000 offerteaanvragen per dag! Men zoekt dus gericht naar een vaste en scherpe prijs in combinatie met een goede service. Ook de 1.600 deelnemende autobedrijven van mijngarage.nl zijn content. Mijngarage.nl biedt hen extra werkplaatsomzet en contact met een nieuwe klantengroep.  

Ferry Fair

Drie jaar na de lancering is besloten om de website van mijngarage.nl een ander jasje te geven. Wat meteen aan de website opvalt is dat het geel/zwart heeft plaatsgemaakt voor een frisse, blauwe kleurstelling. Bovendien wordt monteur Ferry geïntroduceerd. Dit karakter is het gezicht van de 1.600 deelnemende autobedrijven waar een eerlijke, vaste en scherpe prijs in combinatie met een perfecte reparatie en uitstekend onderhoud centraal staat.  

Direct een prijs

Niet alleen het uiterlijk van mijngarage.nl is veranderd. Ook het offerteproces heeft een kleine metamorfose ondergaan. Om de gebruiker nog beter van dienst te zijn, zijn een aantal zaken ten opzichte van de oude situatie gewijzigd en vereenvoudigd. Op de homepage kan de gewenste klus worden ingevuld of gebruik gemaakt worden van het klussenoverzicht, waar een overzicht van alle beschikbare reparaties en onderhoudsklussen staat vermeld. De gekozen klus(sen) wordt opgenomen in een werklijst, waarna wordt gevraagd om het kenteken in te vullen. Een beknopt overzicht van de specificaties van de auto verschijnt. Bij de volgende stap ziet men nu direct de vaste prijs met prijsgarantie op het scherm. Dit is één van de belangrijkste  veranderingen ten opzichte van de oude situatie. Er hoeft dus geen e-mailadres meer ingevoerd te worden om een offerte te krijgen. Onder het knopje ‘bekijk specificatie’ wordt de prijsgarantie, de prijsopbouw van de offerte en eventuele extra werkzaamheden bij de betreffende klus nog eens uitgebreid toegelicht. 

Direct een afspraak maken

Door het invullen van de vier cijfers van de eigen postcode krijgt de consument een overzicht van de mijngarage-servicepunten in de buurt. Door maximaal drie servicepunten aan te vinken, geeft de gebruiker aan waar hij de werkzaamheden wil laten uitvoeren. Door het maken van de online afspraak activeert de consument direct de prijsgarantie. Met het invullen van naam, e-mailadres en voorkeursdata voor de klus is de afspraak bevestigd. Mijngarage.nl neemt contact op met het servicepunt, zodat de afspraak past binnen de werkplaatsplanning. Binnen een werkdag ontvangt de autobezitter vervolgens per e-mail een bevestiging dat de klus bij het autobedrijf naar keuze op de werkplaatsplanning staat. Bij de bevestiging ontvangt men individuele prijsgarantiecode. Deze code garandeert dat men voor de opgegeven werkzaamheden nooit meer betaalt dan de prijs die mijngarage.nl daarvoor heeft geoffreerd. Vallen de kosten in de praktijk toch onverwacht hoger uit, betaalt mijngarage.nl het verschil terug. Met deze eenvoudige tijdbesparende afspraakprocedure kan de consument 24 uur per dag een afspraak maken en kan mijngarage.nl beschouwd worden als een overkoepelende receptie van 1.600 autobedrijven. Uiteraard met harde prijsgaranties en een uitstekende service. 

Uitleg reparaties en onderhoud

Een interessante aanvulling op de nieuwe website van mijngarage.nl vormt de sectie ‘Vraag en antwoord’. Hier is veel boeiende achtergrondinformatie te vinden die meer transparantie over de werkzaamheden van een autobedrijf biedt. Naast algemene informatie over  producten is er ook veel uitleg over het hoe en waarom van een bepaalde reparatie. Waarom moet een distributieriem eigenlijk vervangen worden? En hoe gaat dat nou precies in zijn werk? Verder is het Autowoordenboek een ideaal naslagwerk als bepaalde begrippen, afkortingen of benamingen onduidelijk zijn. Bij het onderdeel ‘veel gestelde vragen’ worden de vragen en antwoorden opgesomd die het meest gesteld worden door mijngarage.nl-gebruikers. Extra boeiend en geheel aansluitend op het YouTube-tijdperk zijn de filmpjes met chef-monteur Peter van de Berg in de hoofdrol. Hij ontleedt op een heel begrijpelijke manier complexe motortechniek en geeft daarbij zeer bruikbare onderhoudstips. Een echte aanrader. Ook voor reeds ervaren monteurs. Tot slot biedt mijngarage.nl nog een  handige tool: de APK-herinnering. Na inschrijving ontvangt diegene tijdig een e-mail met de boodschap om snel een APK afspraak te maken. Door de grote mate van informatievoorziening kan het autobedrijf direct de prijsopbouw van werkzaamheden voor online gemaakte afspraken inzien. Komen de prijzen in het overzicht niet overeen met de werkzaamheden, dan kan het autobedrijf bezwaar aantekenen bij het mijngarage.nl team, die binnen een werkdag reageren. Als een autobedrijf voor bepaalde prijsaanvragen of klussen niet getoond wil worden aan de consument als beschikbaar servicepunt, kan zij zichzelf in deze sectie hiervoor deactiveren. Praktisch is dat via een simpele muisklik meteen de juiste onderdelen besteld kunnen worden via mijngrossier.nl. Als bepaalde zaken niet helemaal duidelijk zijn, biedt de zogenaamde F.A.Q-lijst (meest gestelde vragen) vanzelfsprekend uitkomst.

Mijngarage.nl menu voor autobedrijven Hoewel mijngarage.nl hoofdzakelijk gericht is op consumenten, zijn het de deelnemende autobedrijven die uiteindelijk de klussen uitvoeren. Daarom heeft het autobedrijf een eigen login, waarachter zich een mijngarage omgeving bevindt met een compleet menu aan informatie en functionaliteiten. In dit mijngarage.nl menu kunnen deelnemende autobedrijven:
• informatie opvragen over gemaakte afspraken met een overzicht van de werkzaamheden • de prijsopbouw bekijken van de werkzaamheden • (de)activeren van werkzaamheden voor prijsaanvragen • statistische gegevens inzien, zoals het aantal uitgevoerde werkzaamheden en hoeveel klanten hij via mijngarage.nl aangeboden heeft gekregen • checklijsten downloaden voor onderhoudsbeurten • direct zelf offertes met prijsgarantie aanmaken voor de consument • de adresgegevens beheren en wijzigen • direct contact maken met het mijngarage team bij vragen of   opmerkingen