Mijngarage.nl: profielpagina is online visitekaartje

Om de consument te bereiken, is het belangrijk dat je online vindbaar bent. Via mijngarage.nl bijvoorbeeld. Om een toekomstige klant over de streep te trekken, moet onder andere je eigen bedrijfsprofiel goed op orde zijn. Het is je online visitekaartje!

mijngarage

Steeds meer consumenten beginnen hun zoektocht naar diensten en producten op het internet. Dit proces wordt de oriëntatiefase genoemd. Op deze wijze wordt bijvoorbeeld snel een lokale schilder, loodgieter of autobedrijf gevonden. Voor de autobedrijven die deelnemen aan mijngarage.nl betekent dit dat potentiële klanten via mijngarage.nl op de profielpagina van de autobedrijven in de buurt ‘landen’. Ja en dan? Waarom zou de consument nu juist voor jouw autobedrijf kiezen? En zijn offerte niet verzilveren bij de collega verderop? Mijngarage.nl vraagt regelmatig hoe de consument tot zijn keuze is gekomen. Daaruit blijkt dat na de afstand, een goede beoordeling en een nette profielpagina de belangrijkste elementen zijn voor de keuze van de consument.

Extra services

Om een goede keuze te maken, wil een klant graag nuttige, bruikbare informatie over een autobedrijf. Het is dus van groot belang om het eigen bedrijfsprofiel up-to-date en informatief te houden. Wat achter de button ‘Meer informatie’ schuil gaat, kan doorslaggevend zijn voor de keuze van de consument. Mijngarage.nl biedt via het gebruiksvriendelijke inlogmenu allerlei mogelijkheden om het eigen bedrijfsprofiel onder de aandacht te brengen. Dat begint bijvoorbeeld met een duidelijke profielfoto van het bedrijf en een overzicht van de openingstijden. Maar benadruk ook vooral de aangeboden extra services, zoals gratis wifi in de wachtruimte, de (gratis) vervangende auto of de eventuele haal- en brengservice. Vermeld bovendien of je aangesloten bent bij een garageformule of dat je specialist bent van een bepaald automerk. Betalen met creditcard mogelijk? Gewoon een kwestie van aanvinken in het inlogmenu. Goede informatie is belangrijk om je te onderscheiden van de concurrent. Ben je online onzichtbaar, dan loop je klanten mis.

print screen

Positieve kritieken brengen meer klanten

Uit klantonderzoek blijkt dat klanten hun keuze voor een autobedrijf vooral laten bepalen door ‘afstand’ en ‘beoordelingen’. Op de factor ‘afstand’ heb je als autobedrijf geen invloed, op ‘beoordelingen’ wel. Klantbeoordelingen zijn een zeer belangrijke toegevoegde waarde in het keuzeproces van een klant. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 71% van de online bezoekers allereerst kijkt naar de beoordelingen van andere klanten. 77% van de bezoekers laat zich hierdoor (onbewust) beïnvloeden en zelfs 92% vindt recensies zeer nuttig. Ga maar na: zou je zelf in een restaurant gaan zitten met slechte beoordelingen op internet? En ook voor vakanties worden de beoordelingssites regelmatig geraadpleegd om de ervaring van anderen te lezen. Goede recensies zorgen voor een belangrijke mate van vertrouwen bij klanten, die dankzij de klantbeoordelingen durven te rekenen op goede services, producten en diensten. Reden te meer om uw klant te vragen om een online beoordeling te geven wanneer ze bij u in de werkplaats zijn geweest. Op mijngarage.nl kan de klant deze gemakkelijk geven.

print screen 2

Hoge score

Mijngarage.nl doet er alles aan om de deelnemende bedrijven op een hoge positie in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google te krijgen. Dit heet zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimalization/SEO). Een belangrijk onderdeel hiervoor vormen de beoordelingen van klanten. Dankzij (positieve) beoordelingen scoort mijngarage.nl hoog bij zoekopdrachten, net zoals de autobedrijven die voor deze meningen verantwoordelijk zijn. Kortom met een goed ingevulde en duidelijke profielpagina en beoordeling krijg je meer werkplaatsbezoeken.