Multi-V-kits van SKF: alles in één

Door de rijke standaarduitrusting van moderne auto’s groeit het aantal aangedreven componenten in het hulpaandrijfsysteem. Mijngrossier.nl levert sinds kort complete Multi-V-kits van SKF.

Multi-V_SKF

Een grote verzameling losse delen voor reparaties aan de hulpaandrijving behoort met de Multi-V kits van SKF tot de verleden tijd. Geen gedoe meer om een goede set bij elkaar te zoeken met de juiste riem, de correcte loop- en spanrollen en al het montagemateriaal. Met de Multi-V kits zitten de juiste onderdelen bij elkaar: helemaal samengesteld volgens eerste- montagespecificaties. Dit betekent niet alleen dat de kits alle onderdelen bevatten die voor een volledige reparatie van het hulpaandrijfsysteem nodig zijn, maar ook dat alle onderdelen van hoge kwaliteit zijn en specifiek zijn afgestemd op een bepaald motortype en gemonteerde accessoires. De kits bevatten de riem, alle loop- en spanrollen en het bevestigingsmateriaal. Met deze Multi-V-kits grijpt de monteur nooit meer mis. Gebruik van een complete set  met nieuwe onderdelen vermindert bovendien de kans op foutieve montages en vervelende en dure garantiegevallen. 

Hulpaandrijving en distributie

Het hulpaandrijfsysteem bevindt zich doorgaans vóór het distributiesysteem. Het hulpaandrijfsysteem moet in dit geval gedemonteerd worden om toegang te krijgen tot het distributiesysteem. Om kostbare herhalingsbezoeken van de klant te voorkomen, luidt het advies om bij dit type motoren zowel de componenten van het distributiesysteem als het hulpaandrijfsysteem volledig te vervangen. Zeker gezien de vervangingsintervallen van beide systemen vaak niet veel verschillen. Bij sommige toepassingen zijn het hulpaandrijfsysteem en distributiesysteem niet gescheiden door een distributiekast; deze worden dan ook wel ‘risicomotoren’ genoemd. Mocht er door beschadiging van één van de onderdelen van het hulpaandrijfsysteem de Multi-V riem breken, komt deze meestal in het distributiesysteem terecht. Met alle gevolgen van dien.

Denk aan de uitlijning

Alle onderdelen van het hulpaandrijfsysteem moeten volledig uitgelijnd zijn, zodat de riem onder perfecte omstandigheden zijn werk kan doen. Door het grote aantal aan te drijven onderdelen in het hulpaandrijfsysteem mag het probleem van een foutieve uitlijning niet onderschat worden. Met een groeiend aantal onderdelen wordt de riem steeds langer. En dus gevoeliger voor een foutieve uitlijning. Een verkeerd uitgelijnde riem heeft een directe impact op de spanners en geleiderollen. Op de poelies worden laterale krachten gegenereerd en er kan een verhoogde druk komen op de spanner. Dit is dan ook de belangrijkste reden waarom de span- en geleidingsrollen samen met de riem vervangen moeten worden.

De plussen van Multi-V-kits

  • Werken met Multi-V-kits bespaart tijd en geld. De zoektocht naar afzonderlijke onderdelen of langdurig wachten op onderdelen behoort tot het verleden.
  • Gebruik van de kits sluit vergissingen bij het samenstellen van de onderdelen uit.
  • Met Multi-V-kits worden alleen de juiste onderdelen gemonteerd en is er dus geen aanleiding tot garantiediscussies.
  • Het kit-concept wordt algemeen geaccepteerd door de autofabrikanten. Steeds meer automerken schakelen dan ook over van losse delen naar sets.
  • De SKF Multi-V-kit bevat een riem met OE-lengte, dit wil zeggen dat de riem en zijn samenstelling steeds 100 procent overeenkomt met de originele riem.
  • Multi-V-kits bevatten de juiste spanen looprollen, zodat een correcte spanning en werking van het hulpaandrijfsysteem gegarandeerd is.