Online aanwezig met mijngarage.nl

Tegenwoordig oriënteert de moderne consument zich tijdens het koopproces online, ook als het om auto-onderhoud of een reparatie gaat. Niet alleen om prijzen te vergelijken, maar ook om te achterhalen welke services een autobedrijf precies biedt en vooral ook om te weten te komen hoe anderen de services van dat autobedrijf waarderen. Het is dus van belang om als autobedrijf aanwezig te zijn op het internet.  

mijngarage artikel

Veel autobedrijven hebben ermee te maken: tegenvallende werkplaatsomzet. Automobilisten stellen het onderhoud van hun auto uit en rijden van APK naar APK. Het aantal werkplaatsbezoeken daalt en achterstallig onderhoud aan de auto is eerder regel dan uitzondering. Hoe kan je dan toch contact maken met de (potentiele) klant? Het antwoord is: online. Volgens recent onderzoek winkelt 78 procent van de Nederlanders online. Om wegwijs te worden in het internet-oerwoud worden daarvoor in toenemende mate Google of andere zoekmachines geraadpleegd. Als je dit in ogenschouw neemt, is het dus cruciaal om als autobedrijf online zichtbaar te zijn. Dat betekent niet alleen met een goed ogende website, maar vooral door vindbaar te zijn via zoekmachines zoals Google. Daar begint namelijk de zoektocht van de meeste klanten.

Googlende consument

Klanten vergelijken kwaliteit en prijzen op het internet voor bijvoorbeeld een grote onderhoudsbeurt met APK, het vervangen van een set remblokken of een zomercheck. Distributieriem vervangen is zelfs de meest gezochte term op het internet. Logisch, want deze klus brengt hoge kosten met zich mee. Echter is het voor een individueel autobedrijf bijna onmogelijk om hoog te scoren in de zoekresultaten van een zoekmachine. Om goed zichtbaar te zijn heb je een website nodig die technisch goed in elkaar zit en responsive is; dus ook goed te bekijken op een tablet of smartphone. Daarnaast is de website gevuld met content, zoals teksten en video’s. Dit vergt nogal wat werk en continue aandacht is hierbij noodzakelijk. Als autobedrijf wil je sleutelen en niet constant bezig zijn met je website. Dit hoeft ook niet wanneer je bent aangesloten bij mijngarage.nl. Mijngarage.nl is constant bezig om zo goed mogelijk te scoren in Google, zowel op SEO als SEA (zoekmachineoptimalisatie en –advertenties).

Beoordelingen van klanten

Zo’n 1.500 autobedrijven bieden onder de paraplu van mijngarage.nl glasheldere prijzen voor autoreparatie en –onderhoud aan. Klanten die op zoek zijn naar een garandeerde prijs voor een specifieke klus vinden deze autobedrijven via een zoekmachine binnen een handomdraai. Neem zelf de proef op de som. Geef online maar eens een zoekopdracht voor auto-onderhoud of een specifieke reparatie. Mijngarage.nl, en daarmee de aangesloten autobedrijven, staan vaak in de top van de zoekresultaten vermeld. De eerste slag is daarmee gemaakt. Als de klant vervolgens verder kijkt bij de aangesloten autobedrijven in de eigen regio en de beoordelingen van andere klanten zijn positief, is er weer een belangrijke stap gezet om een offerte om te zetten naar een werkplaatsbezoek. Dat voor autobedrijven aansluiting bij mijngarage.nl loont, tonen recente omzetcijfers. De meest actieve garages op mijngarage.nl krijgen de meeste werkplaatsbezoeken binnen. Dat is toch maar mooi meegenomen in deze tijd.

Definities

Responsive
De benadering van webdesign waarbij de webdeveloper streeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid.

SEO – Search Engine Optimization
Het aanpassen van de techniek, de content en de linkstrategie van een website verstaan met als doel het beter vindbaar maken van de webpagina’s bij zoekdiensten zoals Google. Ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd.

SEA – Search Engine Advertising
Het tegen betaling plaatsen van advertenties, die verschijnen boven en naast de natuurlijke zoekresultaten. De advertentie wordt vertoond als een zoekmachinegebruiker een aan de advertentie gekoppeld woord of woordgroep intypt. De advertentie verwijst naar de website van de adverteerder.