Primeur mijngrossier.nl op AutovakRAI

Voor het eerst is het voor autobedrijven mogelijk om op hun eigen website in hun eigen huisstijl de klanten vooraf prijstransparantie op maat te geven voor onderhoud en reparatie. De klant hoeft hiertoe alleen maar aan te geven wat er aan de auto moet gebeuren en zijn kenteken online in te geven. Dan volgt er automatisch een prijsopgave. Het autobedrijf bepaalt hierbij helemaal zelf wat het aangeboden uur- of APK tarief is.

Onder het label mijngrossier.nl lanceert Van Heck namelijk de online offertemodule `Kost Dat?’ Hiermee kan het autobedrijf voortaan zelf, in zijn eigen uitstraling en op zijn eigen website, proactief een steeds groter groeiende groep kritische consumenten bedienen. Zij willen transparantie en accepteren het niet om in het duister te tasten rondom de hoogte van de rekening van het autobedrijf voor onderhoud of reparatie. Met Kost Dat? kunnen er dus meer nieuwe klanten worden verwelkomd in de werkplaats. Er is een speciale Kost Dat? Werkplaatsreceptie beschikbaar om afspraken in te plannen.

DreamTeam 2.0

Geïnteresseerde autobedrijven kunnen zich aanmelden via www.mijngrossier.nl/kostdat. In navolging van het succesvolle DreamTeam dat destijds mijngrossier.nl bij autobedrijven heeft geïntroduceerd, gaat de komende maanden DreamTeam ‘2.0’ op pad richting autobedrijven om hen de offertemodule te tonen.

Groots

De introductie richting autobedrijven vindt groots plaats op de aankomende AutoVakRAI. Met een stand in de vorm van een complete bioscoop genaamd ‘Cinema Mijngrossier.nl’ lanceert mijngrossier.nl de online offertemodule ‘Kost Dat?’. De bioscoopbezoekers krijgen een spectaculaire première van een korte film te zien met aansluitend een spannende experience in het donker door de diverse bioscoopzalen. De experience vertoont een symbolische parallel met de manier waarop de consument bij het autobedrijf momenteel in het duister tast rondom prijzen voor onderhoud en reparatie. Maar ook het autobedrijf dreigt de klant kwijt te raken als het niet meer transparantie biedt aan de klant.

Wereld verandert

Johan van der Hoeven, directeur Van Heck Automaterialen: “De wereld is in snel tempo aan het veranderen. Zeker als het om de communicatie met je klanten gaat. Nieuwe mobiele en online communicatietechnieken zorgen ervoor dat de consument op elk moment van de dag van een bedrijf transparante prijsinformatie verwacht om te kunnen bepalen of hij of zij wel of niet zaken gaat doen met dat bedrijf. Met ‘Kost Dat?’ kan het autobedrijf de consument 24/7 de juiste prijsinformatie geven voor onderhoud en reparatie en daarmee dus ook veel nieuwe consumenten voor zich winnen in de werkplaats!”

Powered by mijngrossier.nl

Mijngrossier.nl is een website waar honderden automaterialen online besteld kunnen worden. Het is een concept uit de koker van Van Heck Automaterialen. Dit bedrijf, zelf onderdeel van Sator Holding, vormt al vele jaren een brug tussen automaterialenfabrikanten, grossiers en autobedrijven. Diezelfde brug vormt mijngrossier.nl tussen de grossier en het autobedrijf. Mijngrossier.nl en Kost Dat? zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden; de garage kan namelijk ook direct via mijngrossier.nl een offerte opmaken voor zijn klant aan de balie. Via dit grootste online onderdelen bestelsysteem heeft Kost Dat? een sterke marketingpartner gevonden.