Puntlassen verwijderen? Geen punt!

Het nadeel van een traditionele puntlasboor is dat de punt van de boor na een stuk of tien puntlassen al onbruikbaar is. Dat komt doordat de boor tegen de puntlas wordt ā€˜geschotenā€™, met alle gevolgen van dien. Kamatec heeft de puntlasboor verbeterd, waardoor niet alleen de boor langer meegaat, maar een klus ook veel sneller geklaard kan worden.

Kamatec_PuntlasboorDe ā€˜Fastdrillā€™ puntlasboor zet de boor voorzichtig op de puntlas en oefent pas daarna druk op de boor uit. Het resultaat is dat met de Kamatec Fastdrill wel 100 puntlassen verwijderd kunnen worden. Daarna is de boor nog goed genoeg om als metaalboor dienst te doen.

De Kamatec Fastdrill was genomineerd voor de Innovation Award van de vakbeurs Automechanika, die afgelopen september plaatsvond. De Fastdrill eindigde op een mooie tweede plaats. Het innovatieve product werd bovendien gehomologeerd door Volkswagen. (Art. G47320007JAS.) Kamatec levert twee afmetingen Kamatec Duradrill Carbid puntlasboren voor gebruik in de Fastdrill puntlasboor: Een boor met de afmeting 8 x 44 mm (Art. G436470000) en een boor van 10 x 44 mm (Art. G436471000).
Ā