Truck klaar voor overtocht

Het is alweer twee weken geleden dat de Het is alweer twee weken geleden dat de teampresentatie op het programma stond, dit was echt een pracht evenement met veel positieve reacties. Ook het testen in Menden was goed geslaagd.

Truck_vd_Brink

Nu aan de vooravond van het vertrek richting de Franse haven plaats Le Havre kijkt Martin nog 1 keer terug op de afgelopen weken. Er is hier in de garage bij vd Brink zo hard gewerkt door de jongens er kwamen steeds weer dingen bij die we nog een keer gecheckt wilde hebben.

Ook heeft de ASO een aantal weken geleden het veiligheidsaccept aangehaald en hierdoor moesten er nog wel een aantal aanpassingen worden gedaan in de cabine. Zo hebben wij een HanS systeem moeten aanbrengen met andere gordels en beugels. Natuurlijk is het zo dat het allemaal veiliger is maar het moest er nog wel ingebouwd worden.

HANS systeem

Het Head and Neck Support system (ook wel kortweg HANS system genoemd) is een veiligheidssysteem uit o.a. de Formule 1, bedoeld om bij een crash de krachten die hoofd en nek van de coureur te verwerken krijgen te beperken. Het basisidee achter het HANS system is simpel: het lichaam van een coureur zit vastgesnoerd in zijn wagen en blijft bij een ongeval doorgaans goed beschermd. Het hoofd wordt echter alleen in bedwang gehouden door de nek- en schouderspieren van de coureur met regelmatig zwaar (ook wel dodelijk) hoofd- en nekletsel tot gevolg. Het HANS system bestaat uit een beugel op de schouders die de bewegingen van de helm beperkt zonder de coureur tijdens een normale race in de weg te zitten.

Verder heeft de totale auto weer een check up gehad en zijn wij er helemaal klaar voor het vertrek richting Le Havre. Na alle administratieve handelingen die in de Franse havenstad moeten gebeuren zal de Truck donderdag of vrijdag worden ingescheept door de organisatie. Een kleine drie weken later kunnen wij hem dan weer afhalen in Buenos Aires.