Nipparts levert distributiekits met waterpomp

De waterpomp is een belangrijk onderdeel van het distributiesysteem. Logisch dat je bij een riemwissel naast de loop- en spanrollen ook de waterpomp vervangt.

nipparts-distributie-waterpomp(1)

De monteur kent Nipparts al vele jaren als ‘toegangspoort’ tot een omvangrijk en specialistisch assortiment kwaliteitsdelen voor Japanse en Koreaanse automerken. Van filters, remdelen, aandrijfriemen en stuurdelen tot aan specifieke elektronica. Het belangrijkste argument om voor de topproducten van Nipparts te kiezen is de koppeling van eerstemontagekwaliteit aan een zeer aantrekkelijk prijskaartje. Nipparts levert nu ook complete distributiesets inclusief waterpomp.

Topkwaliteit

Om te garanderen dat het distributiesysteem opnieuw optimaal functioneert, is het raadzaam om alle relevante onderdelen correct te vervangen. De complete distributiesets van Nipparts bieden hiervoor een perfecte oplossing. Met deze samengestelde kits heeft het autobedrijf alle noodzakelijke delen in één keer in huis en grijpt de monteur niet meer mis. De Nipparts-distributiesets inclusief waterpompen zijn samengesteld uit kwaliteitsdelen van vooraanstaande Aziatische OE-leveranciers, die leveren aan autofabrikanten zoals Nissan, Toyota, Daihatsu, Subaru en Mazda. De riemen zijn van Mitsuboshi, de loop- en spanrollen van onder meer GMB, Koyo, NTN-SNR, Aisin en Mobis. De waterpompen van Nipparts worden geleverd door GMB, Aisin en Mobis.

Loop- en spanrollen en waterpomp

Het vervangen van een distributieriem is een tijdrovende en dus kostbare klus. Als je boel toch al los hebt, is het een kleine moeite om meteen ook de loop- en spanrollen en de waterpomp te vervangen. Niet alleen omdat de autofabrikant dit adviseert, maar ook omdat de waterpomp als onderdeel van het distributiesysteem hetzelfde aantal kilometers heeft afgelegd als de rest van het systeem. Wanneer je een oude waterpomp terugplaatst, is de kans op een defect groot. De pomp wordt nu namelijk extra belast door de strakke nieuwe riem: afdichtingen en lagers komen onder een grotere hoekspanning te staan, waardoor de waterpomp op termijn gaat lekken. Je loopt daarmee het risico dat je waterpomp alsnog moet vervangen. Je klant zal hier niet blij mee zijn. Vervang de waterpomp daarom ook tijdens de riemwissel.